Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Ιστορίες από την αλυσίδα εφοδιασμού της Apple

Η ομολογούμενη επιτυχία της Apple,στηρίζεται κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Αποτελεί μία εταιρία "Control Freak" που θέλει να ελέγχει οποιοδήποτε στάδιο από τη παραγωγή του προϊόντος έως τη πώληση αυτού. Αυτή η επιθετική πολιτική έχει βοηθήσει την Apple να κλείνει συμφωνίες με πολύ ευνοϊκούς όρους με τις διάφορες εταιρίες που συνεργάζεται. Παράλληλα σε λανσαρίσματα προϊόντων, ξοδεύει πολύ μεγάλα ποσά, που όμως με το πέρασμα του χρόνου τα παίρνει πίσω και με το παραπάνω. Υπάρχουν πολλές ιστορίες οι οποίες που επιβεβαιώνουν τη φήμη αυτή. Ας δούμε μερικές παρακάτω:

Πριν 5 χρόνια, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive, θέλησε, το πράσινο φωτάκι που δείχνει ότι η webcam είναι ανοιχτή, να φαίνεται μέσα από το αλουμινένιο σασί. Βέβαια, είναι αδύνατο να περάσει το φως μέσα από το αλουμίνιο. Αυτό όμως δεν  πτόησε τον Ive. Αντιθέτως κάλεσε διαφόρους ειδικούς κατασκευής υλικών ώστε να καταφέρουν το ακατόρθωτο. Και τα κατάφεραν! Και πως έγινε αυτό; Κάνοντας μικροσκοπικές τρύπες στο αλουμίνιο, ώστε να μπορεί να περάσει το φως, αλλά να μην φαίνονται με γυμνό μάτι. Έτσι η ιδέα έγινε πραγματικότητα. Βέβαια, για να περάσει αυτή η ιδέα στη παραγωγή είναι άλλο θέμα. Βρέθηκε όμως ένας κατασκευαστής laser ο οποίος θα μπορούσε να κάνει τη δουλειά. Θέλοντας όμως η Apple να μην έχει άλλη εταιρία πρόσβαση στη τεχνολογία αυτή, του έκλεισε αποκλειστικό συμβόλαιο. Έτσι μπορούμε σήμερα να δούμε την εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής στα νέα Macbook Pro και Airs, Trackpads και Keyboards. Βέβαια, είναι μία λεπτομέρεια που λίγοι πελάτες μπορούν να αντιληφθούν τη σημασία της, αλλά αυτό δείχνει τη σοβαρότητα που αντιμετωπίζει η Apple ακόμη τα πιο μικρά πράγματα.


H επόμενη ιστορία έρχεται από το χώρο των μεταφορών των προϊόντων. Με τον ερχομό του Steve Jobs και πάλι στη θέση του οδηγού της εταιρίας, η Apple βγάζει στη κυκλοφορία τα πρώτα iMac. Την περίοδο αυτή, τέλη του 1997, οι περισσότερες εταιρίες μεταφέρουν τα προϊόντα τους από τη θάλασσα, καθώς τα αεροπορικές μεταφορές κοστίζουν ακριβότερα. Ο Steve όμως, για να είναι σίγουρος ότι τα νέα iMacs θα είναι διαθέσιμα στα καταστήματα τα Χριστούγεννα της επόμενης χρονιάς, έκλεισε όλους διαθέσιμους αερομεταφορείς, για τη περίοδο εκείνη, με κόστος 50 εκατομμύρια δολάρια. Παρομοίως, όταν βγήκε το πρώτο iPod, η Apple υπολόγισε τη συνέφερε να στείλει τις συσκευές από το εργοστάσιο στη Κίνα κατευθείαν στα σημεία πώλησης καθώς μπορούσε να χωρέσει πολλά  iPod μέσα σε αεροπλάνα. 


Τέλος θα αναφερθούμε στη τακτική τη Apple για τη διαφύλαξη πληροφοριών που αφορούν τα νέα προϊόντα. Πριν από οποιαδήποτε παρουσίαση προϊόντος, τα εργοστάσια παραγωγής δουλεύουν πυρετωδώς ώστε να υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα. Για να ελέγχονται η αποδοτικότητα αλλά και οι απόρρητες πληροφορίες για τα προϊόντα, τοποθετεί ηλεκτρονικά μόνιτορ μέσα στα κουτιά των ανταλλακτικών, ώστε να ελέγχονται από τα κεντρικά στο Cupertivo, και να αποθαρρύνονται ενέργειες που μπορεί να οδηγήσουν σε διαρροές πληροφοριών. Τουλάχιστον μία φορά μάλιστα, η Apple έχει στείλει προϊόντα μέσα σε συσκευασία από ντομάτες, ώστε να μην γίνουν αντιληπτά. 


Το πλήρες άρθρο μπορείται να το βρείτε εδώ.
Πηγή: Bloomberg Business Week

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου